kako da pravilno organizujete svoj obrok

Nedostatak balansa u ishrani jedan je od glavnih uzroka neefikasnosti rigoroznih dijeta.organizujete

Da bi dijeta bila efikasna potrebno je da budemo upućeni u odnos ugljenih hidtata,

proteina i masti, koje tokom ishrane unosimo u naš organizam,

a mi smo se potrudili da za vas izdvojimo najvažnije informacije, koje će vam pomoći da što bolje planirate svoje obroke i izbalansirate ishranu.

Proteini:

Proteini su možda i najzapostavljeniji nutritijent pri planiranju naših obroka, a oni moraju biti osnova obroka, ako želimo da efikasno izgubimo na težini.

Proteini nas duže drže sitima,

obezbeđuju energiju neophodnu našem metabolizmu,

kako bi sagoreo višak masnih naslaga i potpomažu

izgradnju mišićnog tkiva,

koje troši mnogo više energije od masnih ćelija u našem organizmz.

Ishrana bogatija proteinima, sa manjom količinom ugljenih hidrata povećava profil lipida u krvi,

ubrzava metaboličke procese a samim tim nas štiti od dijabetesa i srčanih oboljenja.

Ugljeni hidrati:

Ukoliko drastično smanjite unos ugljenih hidrata i svoju ishranu bazirate na proteinima, u vrlo kratkom roku izgubićete na težini.

Prosti ugljeni hidrati dovode do brzog povećanja šećera u krvi,

što za posledicu ima pojavu gladi u vrlo kratkom periodu nakon obroka.

Ipak nije dobro potpuno izbaciti ugljene hidrate iz ishrane, već proste i nezdrave zameniti složenim i zdravim ugljenim hidratima,

koji bi trebalo da budu deo zdravog doručka, jer se najbolje razgrađuju u našem organizmu u prepodnevnim časovima.

Vlakna:

Unos voća, povrća i celovitih žitarica veoma je važan kako bi se povećao unos vlakana, koja su nužna za probavu, a ujedno povećavaju osećaj sitosti i smanjuju potrebu za dodatnim unosom kalorija.

Zdrave masti:

Orašasti plodovi su definitivno najbolji izvor zdravih masti,

neophodnih u našoj ishrani. Iako su jako kalorični,

orašasti plodovi su istovremeno bogat izvor proteina, vlakana i zdravih masti, pa bi u određenoj količini trebalo da budu deo naše ishrane na dnevnom nivou, recimo kao jedna od dve dnevne užine.

Alkohol i zaslađeni napici

Mnoga naučna istraživanja iz ove oblasti potvrdila su da alkohol i zaslađeni napici utiču na povećanje telesne težine,

a uz to povećavaju i rizik od dijabetesa tipa dva pa se preporučuje da se konzumacija ovih napitaka svede na minimum. organizujete