Hrana koja čuva vaš mozak: Jaja, borovnice…

Ono što danas jedete može utjicati na vaš mozak sada i kasnije. Je li to pozitivan ili negativan uticaj, zavisi od toga šta stavljate u tanjir ili čašu

Hrana ima veliku ulogu u mentalnoj kondiciji, uključujući pamćenje, fokus, koncentraciju i oštrinu uma. Važna je i kao preventiva da bi se smanjila mogućnost razvoja demencije, Alzheimerove bolesti i drugih neurodegenerativnih poremećaja mozga

Jaja, avokado, bademi i borovnice nijesu samo ukusni, to je prava hrana za bolji rad mozga. Ono što danas jedete može uticati na vaš mozak sada i kasnije. Je li to pozitivan ili negativan utiecaj, zavisi od toga šta stavljate u tanjir ili čašu.

“Kratkoročno, prava hrana ljudima može pomoći da bolje uče ili rade na poslu. Pogrešna hrana može dovesti do glavobolje i smanjenja koncentracije”, kaže doktorica Maggie Moon, autorka knjige ‘Prehrana za um’ (The MIND Diet).

Po njenim riječima, piše 24sata.hr, zdrava ishrana može održati vaš mozak u dobroj kondiciji, dok loša doprinosi starenju vašeg uma i puno brže i povećava rizik od razvoja demencije.

Borovnice

Bobičasto voće je obično na vrhu ljestvice zdravog voća, zbog obilja polifenola, uključujući i flavonoidne pigmente koji se nazivaju antocijanini. “U istraživanju u kojem je učestvovalo više od 16.000 žena, ispitanice koje su jele borovnice barem jednom nedjeljno su bile tri do četiri godine kognitivno mlađe od ispitanica koje su rjeđe jele borovnice”, kaže Moon. Osim toga, kratkotrajna eksperimentalna istraživanja pokazala su da bobičasto voće potiče spoznaju, vjerojatno zbog obilja flavonoida, koji imaju pobjedničku kombinaciju antioksidansa i protivupalnih svojstava.

Jaja

Jedite žumanca – to je dio jaja koji mozgu pruža najviše hranjivih materija. “Nedavno rađeno istraživanje je pokazalo da konzumacija jaja poboljšava verbalnu tečnost i funkcionisanje frontalnog režnja, što je područje mozga koje pomaže pri rješavanju problema, unaprjeđuje spontanost, pamćenje, jezik, inicijaciju, prosuđivanje, kontrolu impulsa i socijalno i seksualno ponašanje”, objasnila je Moon. Glavni prehrambeni spoj u ovoj hrani za mozak je kolin. Kolin je ključan za optimalno funkcioniranje mozga i stvaranje neurotransmitera acetilkolina, koji je povezan s pamćenjem.

Bademi

Grickanje badema je ukusna navika koja vam poboljšava koncentraciju. Bademi su glavni izvor vitamina E, a istraživanja otkrivaju da ovaj vitamin, topiv u mastima, može pojačati pamćenje i mentalnu budnost. Osim toga, studija objavljena u časopisu Journal of American Medical Association otkrila je da velike količine vitamina E usporavaju funkcionalni pad osoba s blagom do umjerenom Alzheimerovom bolesti. Budući da 30 grama badema daje 35 posto dnevnih potreba vitamina E, razmislite o uživanju u barem desetak badema dnevno.

Leblebije

Izvanredan hranjivi sastojak u leblebijama je vitamin B-6. Nedostatak ovog vitamina može kratkoročno doprinijeti lošoj koncentraciji dok dugoročmo može da utiče na kognitivni pad čovjeka.

Avokado

“Mononezasićene masti i antioksidansi u avokadu pomažu u optimizovanju cirkulacije, što pridonosi boljem protoku krvi u mozgu”, kaže Cynthia Sass, nutricionista iz New Yorka i Los Angelesa. Dodaje da kalijum u avokadu pomaže u regulisanju krvnog pritiska.

Ekstra djevičansko maslinovo ulje

Najpoznatije kao najbolji izbor za zdravo srce, ekstra djevičansko maslinovo ulje takođe je hrana za mozak. “Maslinovo ulje ima približno 230 antioksidansa i polifenola, ali oleokantal može biti posebno neuroprotektivan”, kaže Moon. Objašnjava da je istraživanje na životinjama pokazalo da oleokantal podstiče proizvodnju proteina i enzima koji su bitni za čišćenje beta-amiloida iz mozga, što je važno jer nakupljanje beta-amiloidnih plakova na kraju narušava funkciju nervnih ćelija. U nedavnom istraživanju, utvrđeno je da ljudi koji u prehrani konzumiraju maslinovo ulje imaju bolje neposredno i odgođeno verbalno pamćenje.

Tamnozeleno lisnato povrće

“Tamno lisnato zeleno povrće poput kelja može pomoći da se umanji kognitivno propadanje kod ljudi”, kaže Sass. Dodaje da su nedavna istraživanja pokazala da samo jedna porcija dnevno zelenog lisnatog povrća može pomoći u očuvanju pamćenja i kognitivnih sposobnosti kod starijih ljudi.